Close
Sök

Köpinformation

Leverans

SVERIGE

Din beställning inom Sverige skickas med PostNord som Svanenmärkt leverans.

Vi använder oss av två olika fraktsätt och ibland har du möjlighet att välja.

• PostNord Varubrev klass 1 - fraktkostnad 55:-
• PostNord MyPack Collect - fraktkostnad 65:-

Större försändelser skickas med MyPack Collect. Du kan välja utlämningsställe om du vill, eller så väljer PostNord närmaste utlämningsställe åt dig. Med MyPack Collect kan du följa paketets väg från Hundigt tills du hämtat ut det på utlämningsställe eller paketbox.

Är försändelsen mindre och får plats i brevlådan har du möjlighet att välja mellan Postnord Varubrev klass 1 och MyPack Collect. Varubrev levereras hem, och får de inte plats i din brevlåda kommer PostNord lämna dem utanför dörren eller hänga dem på postlådan i en vädersäker e-handelspåse. Läs ovan hur MyPack Collect fungerar.

Försändelsen aviseras via mejl. Om du har angett mobilnummer får du aviseringen via sms. Har du laddat ner appen "PostNord" som finns för både Iphone och Android kan du följa din försändelse i appen. Här kan du också byta utlämningsställe i ett tidigt skede av leveransen. För att appen ska fungera måste du göra inställningar för mejl och mobilnummer i appen.

Vi rekommenderar att du använder PostNord-appen, som ger enkel hantering av dina paket från oss.

Kom ihåg att kontrollera ditt skräpfilter om du inte har appen ifall du inte får avisering i din mejl som väntat. Då kan den ha hamnat där.  

SVANENMÄRKT LEVERANS

Svanenmärkt leverans PostNordPostNord erbjuder Svanenmärktaleveranser av e-handelspaket. Svanen är Nordens officiella miljömärkning, som gör det enkelt att välja en mer hållbar leverans av varor som handlas online. En Svanenmärktleverans uppfyller stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet samt att anställningsvillkor är i enlighet med kollektivavtal eller motsvarande.

 

ÖVRIGA LÄNDER

Till länder inom EU plus Åland, Island och Norge använder vi oss av PostNord varubrev klass 1 eller DHL beroende på paketets storlek.

Betalning

Moms ingår i alla priser.

Fraktavgift tillkommer, för närvarande 55:- för varubrev och 65:- för MyPack Collect i Sverige (läs mer ovan under Leverans).

Fraktavgiften till länder inom EU plus Åland, Island och Norge är 69:- + 0,1 krona per gram som försändeslen väger. Du betalar för den faktiska vikten (100:- per kilo).

BETALNING NORGE - VI HAR VOEC

Det tillkommer inga tull- eller administrationsavgifter vid leverans till Norge eftersom vi har VOEC.

CHECKA UT

När du handlat klart klickar du på varukorgen uppe till höger. När du kontrollerat att rätt varor ligger i kundkorgen klickar du på GÅ TILL KASSAN. Här kan du välja att registrera dig som kund och då samla poäng (läs mer om Hundigts vänner), logga in om du redan registrerat dig eller handla som gäst.

Kassan består av 5 steg. Kom ihåg att avsluta din beställning med att klicka på bekräfta

Hos oss kan du kan betala på olika sätt:  

✔️Kort-betalning via Nets, Visa eller Master Card.

✔️Apple Pay via Nets. Detta föutsätter att du handlar med en iPhone, iPad eller webbläsaren Safari i din Mac. 

✔️Swish-betalning till swishnummer 123 561 4227. Du swishar i samband med att du lägger din order. Skriv ditt namn i meddelandet om du swishar med någon annas telefon. Vi skickar dina varor så snart vi fått dina pengar.

✔️Bankgiro-betalning i förskott till 868-9861. Ange namn eller ordernummer. Varorna skickas så snart pengarna registrerats på vårt konto. Detta kan ta 2-3 dagar.

✔️Utlandsbetalning
Betalar du från utlandet gäller följande: 
Iban-nummer: SE3450000000051021047503
SEB:s Bic-kod: ESSESESS
Adress till SEB: SEB, 106 40 Stockholm

If you pay from another country use this:
Iban-number: SE3450000000051021047503
Bank: SEB
SEB:s Bic-code: ESSESESS
Address to SEB: SEB, 106 40 Stockholm

 

Ångerrätt / retur

Du har fri returrätt inom 14 dagar. Skicka till Hundigt, Glumsevägen 7, 511 92 Örby. Du står för returporto. Kontakta oss om du vill ha hjälp med fraktetikett för returen, så mejlar vi en för utskrift alternativt skickar en QR-kod som du tar med och visar hos postombudet. Kostnaden dras från summan vi returnerar dig. Vår returetikett kostar max 60:-. Är det lite större vara du vill returnera rekommenderar vi dig annars att använda PostNords tjänst "Skicka direkt". 

 

Outlöst paket

Om din vara inte hämtas ut i tid, så den går tillbaka till Hundigt outlöst debiterar vi 200:-. Det täcker inte våra omkostnader men en liten del av returfrakten och hanteringen kring detta. Resterande belopp returnerar vi till dig. 

 

Skadad leverans

Skulle leveransen vara skadad när den kommer till dig gör du en reklmation på www.postnord.se som hundigt.se använder för leveranser. Posten vill att du som mottagaren reklamerar, eftersom du har det skadade godset. Om din reklamation rör ett skadat paket ska du behålla allt emballage och innehåll, så att PostNord vid behov kan besiktiga det. Tänk på att adresskortet ska sitta kvar.

 

Integritetspolicy

För att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa mer om det på sidan Integritetspolicy 

Har du frågor eller får problem  med något är du välkommen att ringa Lina på 070-546 38 61 eller skicka ett mail till info@hundigt.se